اجرای ۱۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در مدت ۲ سال و با همت دولت سیزدهم یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر عملیات فیبر نوری در استان اردبیل در حال اجراست.

شهریار سرداری اظهار داشت: توسعه فیبر نوری در دولت سیزدهم و با تاکید رئیس جمهور برای گسترش پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در مناطق شهری و روستایی در حال اجراست که استان اردبیل نیز سهم مشخصی را در این زمینه عهده‌دار شده است.

 او تصریح کرد: ۷۵۰ روستا قرار است از اینترنت پرسرعت با گسترش شبکه فیبر نوری بهره‌مند شوند که در ۲ سال پیش رو امیدواریم به شکل کامل عملیات اجرایی فیبر نوری را در استان شاهد باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با اجرایی شدن این پروژه دسترسی به اینترنت و ارتباطات مؤثر با سرعت حداقل ۱۰ برابری میسر می‌شود که انتظار می‌رود ساکنان مناطق شهری و روستایی دم در منزل خود بتوانند از خدمات فیبر نوری و مزایای آن استفاده کنند.

سرداری افزود: در کنار توسعه فضای کسب و کار مناسب و فناورانه، در سایه اجرایی شدن این طرح در سطح ملی ۲۰ میلیون نفر بهره‌مند شده که در استان اردبیل نیز به تناسب این شرایط طرح‌های اجرایی با همراهی شرکت‌های فعال حوزه ارتباطات آغاز شده است.

 او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت مجوز و پروانه فعالیت در این حوزه را دریافت کردند که کار‌های اجرایی در توسعه فیبر نوری انجام شود که با تاکید رییس جمهور این کار با سرعت بیشتری در حال انجام است تا بستر‌های مناسب ارتباطی در فضای کسب و کار و ارتباطات مؤثر مردم فراهم آید.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اضافه کرد: در شهر اردبیل عملیات توسعه فیبر نوری با سرعت در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال به شکل کامل بخش عمده‌ای از این طرح توسعه فناوری‌های جدید به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.